Асортимент гіпермаркету формується по досить простому принципу - купівельною спроможністю більшості. Не буде великою помилкою, якщо стверджувати, що 80-90% покупок килимового покриття в Україні знаходиться в ціновому діапазоні до 10 євро. З одного боку, у покупця, в основній масі, бюджет обмежений і така цінова пропозиція з боку продавців цілком виправдана. Але, крім цього, і самі продавці своєю рекламою формують уявлення потенційного покупця про ціну на ковролін. Часто доводиться бачити рекламні борди однієї відомої мережі будівельних гіпермаркетів з текстом: "Відмінний ковролін за 95 гривень (менше 4 євро на момент написання статті)".

Наша компанія теж змушена часто продавати такий ковролін. В основному це оптові продажі та в наш каталог для кінцевого покупця (перехід в каталог в кінці тексту) ми його не включали, так як, правдиву відповідь на питання покупця про його якість в основному призводить до одного - у нас його не купують. Вісімдесят відсотків покупців і слухати не хочуть про те, що визначає якість килимового покриття. Всі хочуть чути, що за 5-10 євро, вони зможуть купити хороший ковролін. І вони його купують ... тільки не у нас і зовсім неважливо, що там у нього з характеристиками - важливо, що той продавець, у якого вони купують, каже їм, що він хороший, він такого кольору, як їм потрібно, а головне, його ціна вписується в їхнє уявлення про те скільки повинен коштувати ковролін. Ось і зараз ці 80% не намагаються, навіть побіжно, вникнути в суть, прокручують сторінку вниз, в пошуку можливості скоріше перейти в каталог з килимовим покриттям і, з їх уявленням про нього, шукати потрібний. Все як по Оруелу з його більшістю 85% в 1984 (хто в темі-зрозуміє).

Переглядаючи статистику подібних відвідувань сторінки, помічаєш як, швидко прокручуючи текст, практично кожен намагається кликати на вподобані в ньому картинки, дивуючись від такої кількості букафф в цьому дивному коміксі. Особливо вражає коли батьки, які знаходяться в пошуках "дитячого ковроліну" для дитини намагаються кликати на картинку з отруйно-квітчастим мультяшним малюнком, зовсім не бажаючи знати як він вийшов, скільки в ньому свинцю і як він відіб'ється на здоров'ї їх чада. Мета одна - знайти в інтернеті такий же, як в "Епіцентрі" тільки дешевше, а то що він хороший їм вже і так відомо від продавця з того ж гіпермаркету.  

Продавець має рацію. У їхньому асортименті це дійсно хороший ковролін, та й взагалі, у них все покриття однаково хороше і причина у цього одна - він зроблений з однакового матеріалу і ім'я цього матеріалу ПОЛИПРОПИЛЕН. Але про це нижче. 

Сенс робити акцент на подібний асортимент килимового покриття є для всіх і це СИСТЕМА. Для виробника сенс свій - такий ковролін швидко зношується і, виникає необхідність в новій покупці, а отже, і у виробництві нового. Для продавців свій - на такий ковролін максимальна націнка, на якісному ковроліні стільки заробити нереально. Та й знову-таки дешевий - частіше продається. І невисока ціна стимулює продажі. У виграші всі, крім покупця - чистої води, капіталізм.


Наприклад, той же дитячий ковролін з яскравими мультяшними картинками або дорогами, бельгійського виробництва в будівельних гіпермаркетах або магазині ковроліну, який торгує подібним асортиментом, коштує в роздріб трохи більше 4 євро. Оптовики продають його кратно рулону за 3 євро м. кв. Митне очищення та логістика до України займає ще 1 євро. Таким чином, вхідна ціна у оптовика на Україні 2 євро. Залишається гадати за скільки оптовик купує його у виробника. З нашого досвіду не більше 1 євро відпускна ціна заводу. І це не Китай і не Росія, це Бельгія. Питання - про яку якість ковроліну можна говорити коли виробник продає його за такі гроші з урахуванням витрат на виробництво і прибутку. Яка його реальна собівартість? Питання риторичне, як, втім, і питання про його якість. Він зроблений найдешевшим способом виробництва - прінтованим тафтингом. Але бажаючі купити дитячий ковролін і не думають вникати в сенс такого складного поєднання незнайомих термінів - їх влаштовує ціна і яскрава картинка. Ось і зараз вони намагаються на неї клікати не прочитавши ні слова і не бажаючи чути, що яскрава картинка на ньому вийшла в результаті прінтованія готового покриття або кажучи простіше виготовили дешевий полотно з тафтингового покриття і зверху пофарбували, по типу друку фото на принтері. Ковролін, вироблений таким способом має найнижчу ціну і найнижчі експлуатаційні характеристики. Але основна його біда в іншому - в якісному синтетичному ковроліні нитка, з якої він зроблений, забарвлюється в процесі виробництва самої нитки (термін "нитка пофарбована всередині") та, як наслідок, отримати такий яскравий і чіткий малюнок нереально. У випадку з прінтованим тафтингом фарба наноситься зверху і в процесі експлуатації дитячого ковроліну, її мікрочастинки відшаровуються від нитки і висять в повітрі яким дихають люди і, що ще страшніше, діти для яких його купили. До слова, виробники фарб і медикаментів мають найчастіше одне коріння. Те, що такий ковролін швидко втрачає свою привабливість і ніколи від початку не був м'яким і комфортним, на фоні іншого вже не має значення. 


Приклад з дитячим ковроліном типовий і повністю проектується на весь ковролін в принципі. Для того що б купити якісне килимове покриття є необхідність знати критичний мінімум характеристик, хоча б з чого зроблений, як і чим пофарбований. Ці знання також необхідні для того щоб не купити ковролін взагалі, в разі якщо бюджет не дозволяє купити якісне покриття. Саме з цієї причини більшість боїться отримувати ці знання - простіше жити в матриці, створеної для них, і дивитися на всі очевидні речі через рожеві окуляри. Зовнішньої привабливості, м'якості на дотик і візуального враження для вибору якісного ковроліну вкрай мало. Вірніше, це абсолютно нічого. У випадку з мультяшним дитячим ковроліном взагалі незрозуміло хто його купує і навіщо. По ньому, що візуально, що на дотик, видно його вкрай низьку якість і тут не потрібні ніякі спеціальні знання.

Невже тільки малюнок і ціна цікавлять обивателів при виборі килимового покриття?

 

Частина 1 (Назад ...)                                                                                                                           Частина 3 (Далі ...)



 

Перейти в каталог